Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

Je fakt, že některé problémy, jako je např. tento náš právní řád bohužel má. Bohužel je nutno také vzít v úvahu, že se vyvíjí nějakých 20 let, zatímco ti okolo nás na něm pracovali od svého vzniku. Takže nám k dokonalosti ještě něco chybí. Na druhé straně je-li nedokonalost či tvrdost zákona hraničící s absurdností, měl by k tomu právní řád přihlížet. Odstranění tvrdosti je zatím kodifikováno pouze v řádu správním a souvisejících předpisech.

Občanský zákoník jak starý tak nový např. v Části náhrada majetkové a nemajetkové újmy konstatuje, že kdo škodu způsobil jí také zavinil a je na něm, aby prokázal, že tomu tak nebylo/velmi stručně a expresně řečeno/. Jedná se však o konflikty občanské, kde se nejedná např. o žalářování a podobně. Jistě to však neznamená, že konflikt občanský nemůže přerůsti v konflikt trestní.

Řešení věcí v oblasti práva trestního však většinou znamená výrazný zásah do osobních svobod občanů a je zde na místě přísné posouzení provedených úkonů a dokazování při objasňování trestné činnosti. Snad právě proto nejvyšší vyplodil co vyplodil. Soud pravděpodobně použil zásady presumpce neviny, jako jednoho ze základních principů práva trestního spojil to v bůhví čím a vyplodil sdělení, že policista je naprosto nedůvěryhodná osoba a proto nemůže být bráno jeho svědectví v úvahu. To mi připadá, že každý policista je vlastně svým způsobem příbuzný zločinci a jeho výpověď tedy není důvěryhodná.

Samo sdělení nejvyššího soudu však bylo jasným sdělením. Nejsme sice nejmoudřejší, ale jsme nejvyšší.

0 0
možnosti
Foto

Já jsem to rozhodnutí pochopil tak, že svědectvím policistů z místa činu nelze nahradit výpověď svědka nebo přiznání podezřelého.

Třeba takto: před domem leží mrtvej chlap (po pádu z okna), nad ním ženská lomí rukama a křičí: "Ježkovy voči, já ho zabila!" Přítomní policajti toto dosvědčí (vypoví: "obžalovaná se přiznala, že ho zabila, a to slovy: já ho zabila").

Tímto svědectvím policistů nelze nahradit přiznání do protokolu při výslechu po zákonném poučení a na jeho základě odsoudit tu ženu z vraždy manžela. Ona ho sice mohla z okna vystrčit, ale taky se třeba jen pohádali a on pak v rozrušení vypadl (nebo třeba v opilosti).

0 0
možnosti
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1458x
Již třetí volební období působím jako komunální politička v Jindřichově. V životě jsem zažila něco, co mě změnilo a začala jsem se veřejně angažovat tak, abych byla prospěšná nejen sobě a své rodině, ale také veřejnosti. Jsem poslankyní za Moravskoslezský kraj.

Seznam rubrik