Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pokuty jsou k ničemu. Já jako zákazník budu vždy preferovat zdravé a bezzávadné potraviny.  Ze zkušenosti vím, že jediný, kdo mi tohle zabezpečí je svobodný trh.  Stát v žádném případě i se všemi jeho inspekcemi.

1 0
možnosti
Foto

Jenže jako zákazník nepoznáte jestli v obchodě kupujete falešné maso bez masa (i když na obalu deklarované je) nebo jestli není v jogurtu trochu víc života, než by bylo zdrávo. Tohle vám zjistí jen inspekce.

Vy možná máte v oblibě přijít do obchodu s tabletem a pečlivě zkoumat recenze a složení všech nakupovaných výrobků. Já ne. Já bych rád přišel, nakoupil a odešel s vědomím, že výrobek který jsem vybral je nezávadný.

Je vidět že nežijete v česku, protože to by jste nemohl pronést větu o zkušenostech a svobodném trhu. V česku je moc dobře známo, že svobodný trh nefunguje, protože lidi kupují to nejlevnější. Když se do něčeho začne rejpat (např křehčené maso), tak se to na chvilku stáhne z prodeje, přebarví se etikety, vytvoří se nový název (šťavnaté) a za měsíc je to zpět a lidi to nadšeně berou, protože to přece stojí tak málo...

Návrh na pokuty jako procenta z obratu je podle mě velmi dobrý. Nyní totiž platí to, že je pokuta pevnou částkou, takže stačí jen zdražit a pokutu zaplatí zákazníci. Když bude z obratu, zdražením se zvýší obrat a tím i pokuta. Navíc to bude férovější, protože když dnes dostane hypermarket pokutu 50k, tak se tomu jen směje, zatímco drobný vesnický obchůdek se z toho položí (a přitom to nemusí být ani jeho vina - prostě špatná šarže od dodavatele)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS