Bude D1 Italian job? Eurovie i Skanska poraženi na hlavu

V tomto týdnu zveřejnilo Ředitelství silnic a dálnic cenové nabídky na modernizaci tří úseků dálnice D1. Vítězná italská firma SERENISSIMA COSTRUZIONI nejenže vypálila „ českým“ společnostem rybník, ale dokonale prokázala, že se tu celá léta staví předraženě a odírá se stát, potažmo daňový poplatník.

Pojďme si dát krátký historický exkurs. V srpnu minulého roku přinesl Nejvyšší kontrolní úřad studii, v níž stroze konstatoval, že se náklady při výstavbě českých dálnic daly snížit minimálně o 12 až 20 procent. Stavebním gigantům jako jsou Skanska a Eurovie se tato zpráva jistě špatně četla a namísto sklopení uší a červenání se, se omezily pouze na obranné tvrzení, že je to nepodložená lež a že jsou od dob Víta Bárty nuceni stavět za dumpingové ceny. Rok se s rokem sešel a duch zprávy NKÚ dokonale ožívá v přehledu cenových nabídek na dostavbu tří úseků nejdůležitější dopravní tepny dálnice D1.

Čísla nelžou. Italská firma nabídla dostavbu úseku 03 za necelých 400 milionů korun a ještě jako bonus přidala 120 měsíční záruku oproti ostatním. Druhý Metrostav chce dostavět za 550 miliónů!

 

Na dalších úsecích sice nenabízí nejdelší záruku, ale zase suverénně vyhrává cenou. A to i přes to, že Itálie má HDP na hlavu 34,600 usd a je tu logicky vyšší cena práce než v ČR s 25500 usd HDP. Jak je to možné?Nevidím jiné vysvětlení, než že nás tu celou dobu velkostavitelé jednoduše odírali.

Pokud Vás téma předražených a často nekvalitních dálnic zajímá, počkejme si teprve na to, jaké výsledky přinese sněmovní vyšetřovací komise D47.

Autor: Olga Havlová | čtvrtek 18.12.2014 21:06 | karma článku: 33,98 | přečteno: 4080x
  • Počet článků 44
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1458x
Již třetí volební období působím jako komunální politička v Jindřichově. V životě jsem zažila něco, co mě změnilo a začala jsem se veřejně angažovat tak, abych byla prospěšná nejen sobě a své rodině, ale také veřejnosti. Jsem poslankyní za Moravskoslezský kraj.

Seznam rubrik